Pages

Tuesday, December 8, 2009

Kenapa Perlu Marah..

Kenapa perlu marah jika seseorang meluahkan perasaan melalui blog sendiri..
Kenapa perlu bengang jika apa yang dikatakan terkena batang hidung sendiri..
Kami bloggers cuma menegur dan menasihat..
Tanpa bloggers, parti Pakatan Rakyat takkan ke mana..
Media massa Malaysia dah memang kaki auta..
Utusan Meloya, Berita Hairan, Suram Harian semuanya pembohong..
Kat mana nak dapat info yang tepat lagi padat..
CONFIRM la bloggers..
Bloggers yang tidak perlu dibayar sesen pun..
Nak perah idea, nak cari cerita bukan senang..
Tapi bloggers yang sokong Pakatan Rakyat tak minta duit pun..
Tak minta pun dipuji..
Tak minta pun diminati..
Kami nak berkarya je..

Kalau tak boleh ditegur, jangan baca apa yang kami tulis..
Baca je media massa pengampu negara..
Hati senang, gundah tiada..

Untuk penyokong yang menyokong Unity Goverment..
Teruskanlah menyokong UG..
Kami ni nak tegur anda sebelum terlambat..
Sebelum PAS dimaki, sebelum PAS dicaci..
Kami sayang PAS tapi anda (UG) yang menyakiti hati kami..
Dah lama tunggu Unit Disiplin PAS buat tindakan terhadap geng UG tapi hampeh..
Apa pun takde..Mungkin dah zzzzzzz kot..
Ibarat UMNgok je..berjanji tapi tak tunaikan..
Memang HAMPEH dan HAPRAK..

rashidah-alkampari..

P/S :
Lawati http://motherof3mohd.blogspot.com/2009/12/bahaya-gangrene-dan-cara-merawatnya.html
Pedas dan berapi..

Monday, November 23, 2009

Haprak..

Pemuda PAS akan kaji isu sokongan orang muda yang merosot

copy from http://www.aminiskandar.com/

Mana barisan kepimpinan Pemuda PAS ni..
Sekarang dah senyap je..
Takkan bila ada konsert je baru nak tunjuk jaguh..
Sekadar edar risalah, NGO pun boleh..
Bila Dato' Nik Aziz dihentam - ketua pemuda pergi mana..?
Bila Dato' Husam difitnah - ketua pemuda pergi mana..?
Bila PAS dicaci - ketua pemuda pergi mana..?

Sebelum pemilihan barisan kepimpinan Pemuda PAS 2009-2011,
apa manifesto untuk perubahan..
Agaknya sebelum pemilihan, berjanji macam-macam..
Bila dah menang, menyorok belakang UG..

Mana kertas kerja untuk membantu anak muda..
Mana idea untuk meningkatkan taraf ekonomi anak muda..
Mana pendapat untuk membantu fakir miskin yang ada..
Anak muda dahagakan perubahan..
Semangat berkobar-kobar untuk membantu negara dan ibubapa..
Berkobar-kobar nyahkan pemimpin yang HAPRAK..
Berkobar-kobar menentang rasuah..

Bila Prof Aziz kritik PAS - ketua pemuda hentam Prof berapi-api..
Kalau betul apa yang dikritik, BERUBAH..
Kalau salah apa yang dikritik, BUKTIKAN MANA YANG TAK BETUL..

Tak tahu memimpin, jangan jadi pemimpin..
Jangan nak tunjuk terer..
PAS bukan milik peribadi Pemuda..
PAS milik sesiapa sahaja yang cintakan Islam, sayangkan keadilan..
Setiap pendekatan mendidik perlu ada cara..
Berdakwah pun ada cara..
Bukan hentam tanpa fakta..
Tak pandai memimpin - LETAK JAWATAN..
Bubar semua kepimpinan yang ada..
Cari calon yang baru..Yang ada idea..
Bagaimana nak membantu pemuda-pemudi negara..
Cara nak tingkatkan ekonomi..
Cara nak bantu negara melepasi defisit..
Cara nak bantu orang miskin jadi berharta..
Cara nak bantu orang dianiaya..
Cara nak bantu masyarakat Malaysia tiada lagi berkasta..
Cara yang menyakinkan semua bangsa bahawa PAS parti yang boleh dipercayai..
Dan akan menjadi tulang belakang negara satu hari nanti.

anak rashidah-alkampari

p/s :
Pemuda PAS nak kaji untuk berapa lama..
bagi tarikh yang tepat supaya rakyat tak ternanti2..
pemuda negara dah tak sabar nak tengok dan dengar..
jangan berjanji je..Rakyat benci pemimpin HAPRAK..

Monday, November 16, 2009

Lesson 2 : Mari Belajar Memasak Rendang Tok


Lesson 1 : Mari Belajar Memasak Nasi Jagung


Thursday, November 5, 2009

Jika Dun Perak Bubar

Jika Dun Perak Bubar
Rakyat Perak yang tercinta,
Marilah kita bersama-sama bergandingan tangan mempertahankan kerajaan Pakatan Rakyat,
Jangan gundah-gulana, setiap undi yang anda beri tidak akan disia-siakan,
Setiap sokongan akan dihargai setiap masa,
Tiada kasta dalam masyarakat, semuanya sama,
Ibarat cubit peha kanan, peha kiri terasa.

Jika Dun Perak Bubar
Kerajaan Pakatan Rakyat perlu berusaha,
Jadikan yang baik kepada terbaik,
Jadikan yang sempurna kepada amat sempurna,
Jadikan yang selesa kepada amat selesa,
Jangan mempersiakan mandat yang telah diberi,
Jangan buang kepercayaan rakyat,
Berusahalah menggembirakan Rakyat Perak.

Rashidah-Alkampari

Friday, October 30, 2009

Menyokong PAS..

SALAM PERJUANGAN,


KITA MENYOKONG PAS 
....BUKAN KERANA DATO' NIK AZIZ
....BUKAN KERANA DATO' HADI AWANG
....BUKAN KERANA DATO' HARUN DIN
....BUKAN KERANA MANUSIA

TAPI KITA MENYOKONG PAS
....KERANA DASARNYA ADALAH ISLAM
....DAN SERUANNYA ADALAH ALLAHUAKBAR
TAKBIR! TAKBIR!


JANGANLAH MEMESONGKAN DASAR DAN SERUANNYA....

rashidah-alkampari

Monday, October 26, 2009

Kepimpinan Baru !!!???

Sejak akhir-akhir ini, PAS dah mula dilanda sindrom 'BeEnd'..
Team sedia ada dah mula berpecah.
Sapa yang kata 'mana ada PAS berpecah' - adalah spesis katak bawah tempurung..
Lagi teruk dari  spesis 'Katak Lompat'..
Ada pimpinan PAS dah mula membayangkan menjadi Menteri...aduhaiiiii
Ada juga pimpinan PAS dah mula nak ambik alih kerusi Menteri Besar...aduhaiiii
Apa punya karut ni....
Jangan jadi macam 'BeEnd'..
PAS memperjuangkan agama ISLAM dan tidak menafikan agama lain...
PAS mempertahankan hak manusia...jangan ada ditindas...jangan ada dicerca...
Wahai kepimpinan UG - Jangan la nak tunjuk hero hindustan...malu la...
Anak-anak muda kini dah mula paham mengenai politik...
Internet telah membuka minda anak-anak muda...
Mereka faham 'POLITIK ITU KOTOR dan KOTOR ITU POLITIK'..
Sejak 2008 - anak-anak muda menyokong pakatan rakyat...
Kaum Cina dan India pun sokong pakatan rakyat...
Kalau dalam PAS pun nak jadi macam 'BeEnd' - jangan harap anak-anak muda, kaum cina dan india
akan sokong CALON PAS lagi..
Diaorang akan rela rosakan undi atau pangkah 'BeEnd'...
Jangan...Jangan....Jangan....
Rapatkanlah SAF wahai ahli PAS...
Susun atur gerak kerja supaya PAS kekal relevan selama-lamanya...
Jangan bagi talian hayat kepada 'BeEnd'..biar mereka berkubur dan hanya kekal dalam sejarah...

Rashidah-Alkampari

Tuesday, October 20, 2009

Katak Oh Katak...

HALAU MEREKA DARI KAWASAN ANDA!!!

halau mereka dari kawasan anda!!

Monday, October 19, 2009

Ulasan Menteri Besar Perak

ImageDatuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin hari ini menyifatkan kenyataan Perdana Menteri semalam sebagai tomahan jahat dan cubaan menburukkan imej Adun Pakatan Perak.

Menteri Besar Pakatan Rakyat Perak itu berkata, kenyataan Datuk Seri Najib yang mendakwa tiada sebab Adun Pakatan akan menggaggu persidangan DUN Perak akan datang seolah olah menggambarkan Adun PR adalah kaki pukul dan samseng.

"Tuduhan ini tidak berasas dan cuba memburukkan imej pakatan perak. Najib tidak sepatutnya membuat tuduhan sebegitu, seolah olah kami ini kaki pukul," katanya ketika ditemui di lobi parlimen pagi tadi.

Najib menurutnya wajar melihat insiden pada persidangan Dun Perak 7 Mei lalu, di mana kekecohan dimulakan Adun BN apabila merampas kerusi speaker V.Sivakumar secara paksa dan melantik R.Ganesan.

Persidangan itu juga katanya menjadi bukti bahawa yang mengganggu persidangan adalah Adun dari BN bukannya Pakatan.

"Apa yang saya boleh gambarkan, pada 7 Mei lalu, yang buat kacau seawal jam 9.30 pagi adalah BN, kerana tidak menghormati speaker yang sah," jelasnya lagi.

Beliau juga sekali lagi menegaskan akan hadir persidangan Dun 28 Oktober ini berdasarkan notis panggilan yang dikeluarkan Speaker Pakatan Rakyat, Sivakumar bukan Ganesan.

Adun Pakatan Perak katanya tidak pernah sesekali mengiktiraf Ganesan sebagai Speaker Perak dan masih berpegang Sivakumar adalah speaker yang sah.

Sehubungan itu katanya, notis panggilan sidang Dun yang dikeluarkan Ganesan adalah tidak sah.

"Kita akan lihat bagaimana keadaan nanti, kami akan bagitahu ganesan bahawa dia bukan speaker yang sah," katanya. Hrkh

Sunday, October 18, 2009

KUALA LUMPUR 15 Okt — Kerajaan negeri Perak mengumumkan peruntukan tanah seluas 800 hektar untuk manfaat Tabung Pendidikan dan Pengupayaan Pendidikan Kaum India di negeri itu.
Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berkata tanah itu akan diusahakan oleh Yayasan Perak dengan tanaman kelapa sawit dan hasilnya akan disalurkan kepada tabung itu untuk diagihkan kepada pelajar miskin.
"Saya berharap ini merupakan berita gembira kepada kaum India sempena sambutan Deepavali Sabtu ini,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Perhimpunan Agung UMNO 2009 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.
Katanya usaha itu merupakan komitmen kerajaan negeri membantu meringankan beban kewangan semua kaum yang menghadapi masalah melanjutkan pelajaran di negeri itu.
Sebelum ini, menurutnya, sejumlah 2,000 hektar tanah juga dikenalpasti untuk memberi faedah kepada lebih 700 Sekolah Agama Rakyat (SAR) manakala 1,000 hektar lagi untuk faedah sekolah persendirian Cina. sumber



* dulu riuh satu Malaya nizar gadai tanah dekat cina serta niza boneka cina...... le ni moh kita riuh satu dunia Zambri gadai tanah dekat spesis yang hampir sama dengan beliau *

Thursday, October 15, 2009


Adakah Sivakumar akan di heret lagi pada 28 Oktober ini

YB YB Pakatan Rakyat kena berhati-hati....UMNGOK ni boleh buat macam-macam



Wednesday, October 14, 2009

http://1.bp.blogspot.com/_5KMzM913jzw/SY3K1PKlORI/AAAAAAAAAEw/A8Vv4K2LdbE/s400/saynotozambry.jpg
Apa pula bakal berlaku 28 Oktober ini? Adakah peristiwa Hitam 07 Mei Bakal berulang? Apakah ADUN2 PR terus memboikot? sama2 kita nantikan...

http://3.bp.blogspot.com/_7LRRAnobHq0/SgBNO7s9mjI/AAAAAAAADX8/NkyZLivmAUs/s400/ZAMBRY_SACK.jpg



Tuesday, October 13, 2009

Zambry Kadiaq Berfatwa



Pengundi di Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang telah dihina oleh Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin yang menganggap kemenangan Barisan Nasional (BN) semalam adalah kemenangan rasuah.


Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, kenyataan wakil rakyat Pas itu amat menyedihkan kerana tuduhan itu terlalu serius seolah-olah penduduk di Bagan Pinang tidak mempunyai moral.



kah kah...kesian kat zambry...ni nak tanya sikit? mana maruah penduduk seluruh negeri perak? sapa yang rampas negeri macam lanun buta sebelah? sapa yang heret speaker yang sah macam binatang? sapa?????? rakyat negeri perak dihina sebegitu rupa!!! dimana maruah rakyat perak!!! Haram tetap HARAM!!!!

http://2.bp.blogspot.com/_4LsSYz6IVxg/SglT-7wrB3I/AAAAAAAAAMw/SoagOLoK4WY/s320/DSC02129.jpg

Tuesday, October 6, 2009

DIA YANG BERKUASA..?

Inilah orang nye yang patut dihalau daripada Negeri Perak. Dia tahu Kerajaan Perak hari ini adalah Kerajaan Haram maka dialah yang menguasai segala-galanya. Segala kontraktor haram jadah semuanya dapat projek. Mana ada pelabur yang ingin melabur di Perak, semuanya angkara dia ni. Gelak sakan dia, Zambry Haram pun kene tipu sekarang ni, semua mesti ikut arahan dia. Korang tak benci ke tengok muka dia ni....? dengor ceritanya Zambry Haram pun dah mula sakit otak kerana dia ni. Dia lah punca segala berlaku di Perak. Tak tau undang-undang buat sesuka hati.
Dijangka Speaker Haram akan memanggil Sidang Dun pada 03 November ini untuk membentang segala bajet Negeri. Kes MB lawan MB pada 05 November...Pak Rahman longgor lutut, tak tau apa nak jadi seterusnya....

Monday, October 5, 2009

Bantah ISA di sini!

Friday, September 18, 2009

SELAMAT HARI RAYA & MAAF ZAHIR BATIN DARI KAMI SEKELUARGA


Monday, September 14, 2009

Delegasi Mufti Perak bawa politik UMNO di Mesir


Oleh : AKMAL KAMARUDIN
Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Perak

Tarikh : 5 Ogos - 11 Ogos 2009
Destinasi : Mesir, Syria, Jordan




Cd krisis DUN Perak dan Buku Kemelut Politik Perak serta Cenderahati sebuah kotak pencil yang ada lambang umno pada kertas pembalut di edar ketika majlis bersama pelajar di Kaherah.

Kelihatan Ketua delegasi Dato’ Dr. Abdul Rahman bin Haji Hashim, Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Tan Sri Dato’ Seri Haji Harussani bin Haji Zakaria, Mufti Kerajaan Negeri Perak. Delegasi ini juga turut disertai oleh Kapt. (B) Mohd Osman bin Mohd Jailudan , Jamaluddin bin Mohd Radzi


Ketika majlis diadakan bersama pelajar di Kaherah, Tan Sri Dato’ Seri Haji Harussani mempertahankan akta ISA dan perlu dikekalkan.


Terdapat beberapa maklumat lain yang tak perlu dinyatakan disini.


Nota - Dewan Pemuda PAS Perak kesal dengan sikap delegasi yang mengheret pelajar ke kancah politik murahan UMNO dan BN yang kian pudar dalam politik tanah air. Diharapkan para penuntut tidak termakan dengan umpan yang lunak dari pihak delegasi.


Sikap Mufti Perak yang terus mempertahankan akta ISA amat dikesali kerana seperti yang sedia maklum, ISA telah menyeksa tahanan dengan siksaan yang kejam tanpa dibicarakan dan hanya mengikut budi bicara Menteri Dalam Negeri samaada dibebaskan atau terus ditahan. ISA juga menyebabkan ramai yang menanggung dosa kerana menyokong akta zalim ini.


Penderitaan keluarga tahanan terus menjadi bahan mainan kerajaan BN. Keluarga tahanan terus diabaikan tanpa pembelaan, malangnya penentang akta kejam ini dilayan dengan gas pemedih mata, gari, dipukul, dinafikan hak Allah untuk menunaikan Solat, dimaki hamun, dan barmacam-macam lagi bentuk hukuman yang dikenakan terhadap penentang akta ISA.


"Mampukah kau ketawa tika kau di mahligai indah sedangkan fuqara' menangis di lokap yang sempit"


Semoga para pelajar terus tabah dalam menghadapi ujian yang mendatang dalam perjuangan menimba ilmu Allah SWT di bumi Anbiya' .

Sunday, September 13, 2009

ALAHAI MB HARAM.....

Saturday, September 12, 2009

HIDUNG TAK MANCUNG PIPI TERSORONG-SORONG.....

Rebut peluang pengampunan di malam Lailatul Qadar

Dato' Dr Haron Din

Ramadan adalah bulan yang terbaik, penghulu segala bulan yang sama dengan hari Jumaat, penghulu segala hari.

Ia merupakan anugerah Allah kepada insan muslim agar mengambil kesempatan daripada kedatangan Ramadan dengan memperbanyakkan kerja taat kepada Allah untuk memperolehi anugerah tambahan-Nya atau bonus agung-Nya dengan menjanjikan Lailatul Qadar yang biasanya akan jatuh pada salah satu daripada 10 malam terakhir.

Mungkin inilah yang disebut oleh junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w dalam satu hadis yang bermaksud: Alangkah hairannya, bagi orang yang dianugerahkan umur sehingga selesai satu Ramadan tiba-tiba ia tidak mendapat keampunan daripada Allah SWT.

keampunan itu merupakan satu anugerah yang dijanjikan kepada orang yang benar-benar menjadikan Ramadan sebagai bulan ibadah khusus kerana Allah. Di samping mengharapkan keampunan.

Nabi juga pernah sebut dalam hadis: "sesiapa yang berpuasa Ramadan dengan penuh keimanan dan mengharapkan pahala Allah, maka akan diampunkan segala dosa-dosanya."

Lebih khusus daripada itu, kita lihat kepada tarbiyah yang ditarbiyah Rasulullah kepada umatnya menerusi satu hadis sahih.

Daripada Aishah r.a dengan pesannya,"wahai Aishah, sekiranya kamu ditemukan Allah dengan malam Qadar, maka perbanyakkan doa memohon kepada Allah yang ditentukan perkara yang hendak dicapai dalam doa itu ialah : Ya Allah ! Kamulah Tuhan yang Maha Pengampun lagi Maha Mulia, Ampunkanlah dosa saya."

Tarbiyah yang dimaksudkan itu dengan meletakkan pengharapan yang begitu tinggi, agar kesalahan, ketelanjuran atau kesengajaan, Allah akan terima pengampunannya pada 10 malam akhir Ramadan, akan diampunkan dosa.

Jelas kelihatan bahawa yang amat perlu dipohon kepada Allah ialah penghapusan dosa dan bukan kemanfatan duniawi seperti memohon kekayaan, kemenangan menghadapi musuh, kehebatan dalam kerjaya atau apa sahaja yang namanya hambatan dunia. Semuanya itu tidak penting berbanding dengan keampunan dosa.

Kerana jika diamati akan ternampak kehebatan pencapaian manusia dalam kehidupan ini bukannya kejayaan bersifat sementara.Kehebatan yang agak sementara, akan tetapi kehebatan Allah dengan penghapusan dosa adalah suatu impian dan pencapaian yang begitu tinggi kerana itulah maka fokus utama setiap muslim ialah hari-hari akhir 10 malam ini.

Menjadi satu fokus ke arah meletakkan nilai diri insan yang semata-mata untuk mendapat keredaan Allah. Sekiranya matlamat keredaan Allah itu sudah dicapai, maka tercapailah kemuncak daripada tujuan sebenar manusia ini diciptakan Allah yang akhirnya kepada Allah sahaja tumpuan hidup semua makhluk bagi mendapat reda Allah.

Janji-janji Allah pada hamba-Nya

Ramadan juga merupakan bulan muhasabah untuk kita melihat sekadar mana daya juang kita dalam menangani cabaran penghidupan khususnya cabaran untuk menanggung dan menyempurnakan amanah Allah yang telah dipikulkan ke atas mereka suatu tugas untuk martabatkan agama Allah melainkan dengan usaha berterusan mengharungi suatu perjuangan menentang segala halangan bagi meletakkan kegemilangan Islam di tengah penghidupan yang semakin mencabar.

Lebih-lebih lagi di hari-hari yang sedang kita lalui ini. Di mana umat Islam seolah-olah dijadikan mangsa kepada kegelojohan musuh-musuh Islam yang dari dulu mencari peluang untuk mengganyang umat Islam.

Suasana akhir-akhir ini, selepas tragedi 11 September 2001 seolah-olah menghalalkan untuk mengambil apa sahaja tindakan ke arah pengganyang umat ini dan sekaligus hendak membenarkan Islam itu dari terus wujud di maya pada ini.

Tetapi yakinilah wahai saudara yang seagama denganku bahawa Allah telah menjanjikan suatu 'madah' yang akan menjadi perangsang untuk pejuang-pejuang Islam khasnya di akhir-akhir Ramadan dengan ayat Allah yang bermaksud : "mereka itu musuh-musuh kamu hendak menghapuskan cahaya Allah, agama Islam dengan pelbagai usaha mereka tetapi Allah tidak membiarkan mereka berbuat demikian, dan Dia (Allah) akan menyempurnakan agama kamu dan memenangkan meskipun dibenci oleh orang-orang musyrikin."

Janji-janji seperti ini jelas diterangkan dalam al-quran seperti dalam surah Annur ayat 55 yang mafhumnya : " Allah berjanji dengan kamu yang beriman denganNya. akan diangkat mereka menjadi khalifah (pemerintah) seperti mana Allah telah mengangkat angkatan-angkatan sebelum daripada angkatanmu pemerintah bumi Allah dan pada ketika itu segala perkara huru hara yang berlaku akan digantikan dengan keamanan yang sebenar. Kamu menyembah Allah tanpa menyekutuiNya. Dan sesiapa yang tidak percaya dengan janji sedemikian itu, mereka itu ialah orang-orang yang fasiq."

Oleh itu, maka Ramadan yang bakal tinggalkan kita ini amat berguna lagi kalau diisinya dengan pengorbanan harta benda bagi membantu perjuangan sebagaimana lambang kewajipan fitrah yang diwajibkan kepada setiap individu yang hidup sepanjang Ramadan hingga mencecah menemui awal Syawal.

Pun demikian keseluruhan umat Islam mengeluarkan kewajipan fitrah mereka pada beberapa hari terakhir Ramadan. Hampir berlaku orang yang semata-mata sengaja tidak tunggu kedatangan syawal barulah hendak menunaikan kewajipan zakat fitrah.

Amalan mengawali membayar zakat fitrah adalah petunjuk kepada wujudnya ibadah 'maliyyah' walaupun sedikit tetapi seboleh-bolehnya pengorbanan harta ini dibuat sebanyak yang mungkin bagi mengejar ganjaran yang sebanyak mungkin, lebih-lebih lagi jika sekiranya pengorbanan harta itu dilakukan pada malam Qadar atau setidak-tidaknya berlaku dalam bulan Ramadan.

Maka semuanya itu menyaksikan kita tergolong dalam golongan hamba-hamba Allah yang cukup beruntung memanafaatkan kedatangan Ramadan dengan amal-amal yang berguna untuk diri kita khususnya di saat kita menemui Allah di hari akhirat nanti.

Zambry SAH MB Perak yang HARAM...!!!

antara yang HALAL dan yang HARAM..siapa ?

IPOH: Mahkamah Tinggi di sini menolak permohonan saman bekas Speaker Perak, V Sivakumar terhadap penggantinya yang didakwa menyerang dan melakukan pemenjaraan salah semasa sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak 7 Mei lalu.


Ketika menolak permohonan itu dengan kos hari ini, Hakim Datuk Azahar Mohamed memutuskan mahkamah tidak ada kuasa untuk mendengar permohonan Sivakumar, justeru tidak boleh campur tangan dalam keputusan yang dibuat oleh ahli-ahli DUN.


Jika berbuat demikian katanya, ia akan melanggar Artikel 72 Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan kesahihan sebarang prosiding dalam DUN di mana-mana negeri tidak boleh dipersoalkan oleh mana-mana mahkamah.

“Ini adalah perkara dalaman dan apa sahaja perkara yang timbul perlu dibincang dan diselesaikan dalam DUN, bukan dalam mahkamah,” katanya-. mStar


dan2 mahkamah jadi cerdik...bila Sivakumar bawak kes DUN ke mahkamah untuk saman SPEAKER HARAM..depa kata tak boleh campor tangan nanti menlanggar perlembagaan..bila MB HARAM bawak kes ke mahkamah depa jadi dungu ..dengan sesedap rasa sesuka hati depa langgar perlembagaan..

tapi bagus juga Sivakumar buat permohonan saman ni..dengan secara tak langsung apa yang berlaku di Perak ini membuktikan BN adalah HARAM untuk memerintah Perak..apa2 saja keputusan mahkamah mengenai sidang DUN Perak terbatal dengan secara otomatik...korang ingat kes penggantungan Zambry and the gang..?? maka dengan ini mahkamah menjelaskan bahawa penggantungan mereka adalah SAH dan mahkamah TIADA HAK untuk menarik penggantungan SPEAKER SAH Sivakumar terhadap Zambry and the gang...

ini bermakna.........barisan BN adalah TIDAK SAH sebagai pemerintah Perak..!! exco2nya TIDAK SAH...HARAM la tu..!! korang guna mahkamah sebagai senjata...sekarang senjata makan tuan..hambik korang...!!

TERIMA KASIH Hakim Datuk Azahar Mohamed kerana pencerahan ini...


Sumber: http://haninasution.blogspot.com

KHUTBAH TERAKHIR NABI MUHAMMAD SAW



KHUTBAH INI DISAMPAIKAN PADA 9 ZULHIJJAH TAHUN 10 HIJRAH
DI LEMBAH URANAH,GUNUNG ‘ARAFAH


Wahai manusia dengarlah baik-baik apa yang hendak ku katakan !!!

Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah dengan teliti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir di sini pada hari ini.

Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak. Janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu pula. Ingatlah bahawa sesungguhnya kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti akan membuat perhitungan atas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba’, oleh itu segala urusan yang melibatkan riba’ hendaklah dibatalkan mulai sekarang. Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutinya dalam perkara-perkara kecil.

Wahai manusia, sebagaimana kamu mempunyai hak atas para isteri kamu, mereka juga mempunyai atas kamu. Sekiranya mereka menyempurnakan mereka ke atas kamu maka mereka juga berhak untuk diberi makan dan pakaian dalam suasana kasih sayang. Layanilah wanita-wanita kamu dengan baik dan berlemah lembutlah terhadap mereka kerana sesungguhnya mereka adalah teman dan pembantu kamu yang setia. Dan hak kamu ke atas mereka ialah mereka sama sekali tidak boleh memasukkan orang yang kamu tidak sukai ke dalam rumah kamu dan dilarang melakukan zina.

Wahai manusia, dengarlah bersungguh-sungguh kata-kataku ini. Sembahlah Allah, dirikanlah solat lima kali sehari, berpuasalah di Bulan Ramadhan, tunaikanlah zakat dan harta kekayaan kamu dan kerjakanlah ibadah haji sekiranya mampu. Ketahuilah bahawa setiap Muslim adalah saudara kepada Muslim yang lain. Kamu semua adalah sama; tidak ada seorangpun yang lebih mulia dari yang lainnya kecuali dalam taqwa dan amal soleh.

Ingatlah bahawa kamu akan mengadap Allah pada suatu hari untuk dipertanggungjawabkan atas segala apa yang telah kamu lakukan. Oleh itu, awasilah tindak-tanduk kamu agar jangan sekali-kali kamu terkeluar dari landasan kebenaran selepas ketiadaanku.

Wahai manusia, tidak ada lagi Nabi atau Rasul yang akan datang selepasku dan tidak akan lahir agama baru. Oleh itu wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kataku yang telah disampaikan kepada kamu. Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah Al-Quran dan Sunnahku.

Hendaklah orang-orang yang mendengar ucapanku ini menyampaikannya pula kepada orang lain dan hendaklah orang yang lain itu menyampaikannya pula kepada orang lain dan begitu seterusnya. Semoga orang yang terakhir yang menerimanya lebih memahami kata-kataku ini dari mereka yang mendengar terus dariku.

Saksikanlah Ya Allah, bahawasanya aku telah sampaikan risalah-Mu kepada hamba-hamba-Mu.

Gambar2 Lanun Di Perak



Menteri Besar Haram Perak

Mahatamak Zambry



http://12.media.tumblr.com/eND6WCKKzndsvzwcxlvkgtoWo1_r2_400.jpg

memang gelak abis tgk gambar2 ni..hahaha

Jasa-Jasa Zambry Al-Gundi

Baru saja beberapa bulan Zambry merampas oppss memerintah Perak..kita telah melihat banyak jasa2 yang telah dibuat beliau untuk rakyat Perak…

  1. baru saja masuk pejabat Menteri Besar langkah pertama tukar karpet dan lain-lain asesori….maka berwajah barulah pejabat MB sekarang ini..bertambah ceria dan berseri…
  2. Pecat semua ketua kampung pilihan rakyat… Ketua kampung pilihan rakyat ini dilantik atas kehendak Raja Muda…idok ke menderhaka namaya tu..? ehh..itu bukan derhaka itu mengembalikan hak rakyat…
  3. Zambry yang berjiwa rakyat menjamu rakyat dengan ‘Sure Heboh’ untuk menghiburkan rakyat jelata…direstukan pula oleh Tok Mufti..satu gandingan yang mantop…betul2 Zamby dan Tok Mufti memahami kehendak rakyat…
  4. Menjimatkan wang rakyat dengan melelong Camry yang masih dalam jaminan 3 tahun..kerana beliau nak guna semula Perdana V6…alangkah mulianya Zambry ini… sehingga mendapat anugerah dari Sultan Perak dengan gelaran Dato’ Seri…bayangkan baru 2 bulan merampas oppsss memerintah dah dapat anugerah..korang ADUN PR memerintah Perak 10 bulan dapat apa..tu laa jasa korang tak setara dengan Zambry and the gang…tu pasal tak dapat apa2…

lihatlah..betapa banyak sumbangan yang dah dibuat kepada rakyat Perak..dalam masa beberapa bulan..banyak ‘penjimatan’ wang rakyat telah dilakukan oleh Zambry…
JASAMU AKAN DIKENANG..!!
zambry-1.jpg image by justice_fighter
SiBurung Tiong, Si-Rajawali,
Rancak bertutur setiap detik,
Dilarang tegur, dilarang kritik,
Apa, sudah setaraf maqam wali?

DOA QUNUT NAZILAH

Ya Allah, Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh-musuh kami, Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka, Ya Allah, Leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka, Pecah-belahkanlah dan kacau-bilaukanlah persatuan mereka, goncangkan pendirian mereka, Dan hantarkanlah anjing-anjing Kamu kepada mereka Wahai Tuhan Yang Gagah Perkasa, Wahai Tuhan Yang Maha Menghukum, Wahai Tuhan Yang bersifat Murka, Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah, Wahai Tuhan yang menurunkan kitab, Wahai Tuhan yang mengarakkan awan, Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab, Kalahkan mereka, Kalahkan mereka, Kalahkan mereka, Dan menangkan kami ke atas mereka. Amin…!
 

Friday, September 11, 2009

MENTERI BESAR PERAK YANG SAH

Wednesday, September 9, 2009


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Sunday, September 6, 2009

...



Cute Myspace Generators

Pilihanraya: UMNO Nak Lari Kemana ?

1. Tentu sahaja apa yang berlaku tidak tercetus secara kebetulan melainkan segalanya adalah ketentuan Allah swt. Tuhan Yang Maha Bijak lagi Maha Adil .

2. Lantaran itu , pilihanraya kecil yang luarbiasa kali ini [ 9 kali dalam tempoh setahun ] malah sangat ajaib [ pinjam kata - kata Prof Abu Hassan ] jua berlaku atas kehendak Allah swt yang menyimpan sejuta hikmah .

3. UMNO dan BN enggan membubarkan DUN Perak bagi membolehkan kerajaan pilihan rakyat dibentuk semula selepas UMNO dan BN merampasnya tanpa semangat demokrasi . Allah kurniakan 9 pilihanraya kecil diseluruh negara . Setakat ini hanya satu di menangi oleh UMNO dan BN iaitu di Batang Ai Sarawak .

4. UMNO dan BN tidak sudah - sudah cuba melumpuhkan kekuatan peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim , Allah swt taqdirkan berlaku 3 pilihanraya kecil di kawasan beliau iaitu Parlimen Permatang Pauh , Penanti dan Permatang Pasir . Ketiga - tiganya dimenangi oleh Pakatan Rakyat sekaligus menggambarkan bahawa peribadi Datuk Seri Anwar sukar digugat oleh UMNO dan BN .

5. UMNO dan BN turut memperlekeh kewibawaan Dato' Seri Tuan Guru Hj. Abdul Hadi Awang selaku Presiden PAS dan membelasahnya siang dan malam , Allah swt buat pilihanraya kecil di Kuala Terengganu . Tuan Guru diuji dengan isu perletakkan calon di Kuala Terengganu dan akhirnya Allah swt menunjuk jalan dan akhirnya Pakatan rakyat menang lagi .

6. UMNO dan BN mensasarkan Tuan Guru Hj. Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai figure yang mesti dijatuhkan dengan apa cara sekalipun . Beliau diaibkan dengan pelbagai isu yang sering dieksploitasi oleh media . Allah swt sekali lagi mengisytiharkan pilihanraya kecil di Manek Urai . Biarpun menyaksikan kemenangan tipis , tetapi setelah melihat UMNO dan BN mengerahkan seluruh tenaga luar dan dalamnya untuk memenangani pilihanraya tersebut namun realitinya mereka gagal lagi .

7. UMNO dan BN sebelumnya telah cuba mengaibkan tokoh baru PAS Datuk Seri Nizar Jamaludin Menteri Besar Perak yang dinafikan hak dan dirampas kuasanya secara mafia oleh mereka . Malah mereka melabelkan kononnya Nizar adalah penderhaka . Lalu Allah swt Tuhan Yang Maha Mendengar rintihan dan munajat hambaNya mengadakan pilihanraya kecil Bukit Gantang yang tidak mampu dielak lagi oleh UMNO dan BN . Nizar sendiri menjadi calon dan ternyata beliau menjadi Panglima Bukit gantang yang baru .

8. UMNO dan BN cuba jatuhkan negeri Kedah dengan mempalit calar pada kepimpinan Datuk Seri Azizan Razak . Bukit Selambau menjadi saksi betapa kerajaan Datuk Seri Azizan sukar untuk digugat oleh UMNO dan BN . Kini mereka tidak berani mengisytiharkan pilihanraya di DUN Seputeh , tetapi Allah swt Tuhan Yang Maha Adil lagi Saksama mentaqdirkan pilihanraya di bagan Pinang Negeri Sembilan . UMNO dan BN nak lari kemana ?

9. UMNO dan BN ada peluang menang di Bagan Pinang ini dan tentu sahaja kali ini , mereka akan berkata rakyat telah kembali kepada UMNO dan BN sebagaimana itulah ungkapan syukur mereka selepas pilihanraya kecil Manek Urai yang menyaksikan mereka kalah tipis . [ Namun belum selesai post mortem pilihanraya kecil Manek Urai , mereka terkedu seketika di Permatang Pasir setelah menyaksikan kekalahan teruk yang mereka alami dalam sebuah pilihanraya kecil .]

10. Sungguhpun begitu , saya percaya UMNO dan BN tidak akan mampu mengukir senyum jantan biarpun kemenangan bakal diperolehi mereka kelak kerana undi pos sahaja di Bagan Pinang dianggarkan sekitar 5000 . Kalaupun mereka menang , mereka bukan wakil rakyat tetapi wakil pos . Tapi .... kalau mereka kalah juga , entahlah ... saya tidak tahu nak kata apa lagi kecuali satu soalan saya nak tanya mereka , hei UMNO dan BN , nak lari ke mana lagi ?

My Blog List

Free Blogger Templates

PAS - ISLAM 4 ALL © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates